обличчям. Найвідоміший з них – портрет роботи М. Бельського.
В Академії художеств Бортнянський зустрічався з відомим збирачем народних пісень М. Львовим. В його домі в різні роки бували Г. Державін, В. Капніст, І. Дмитрієв, Д. Хвостов, О. Оленін, Ф. Львов, І. Хемнідер, художники Д. Левицький, В. Боровиковський, а також композитори Є. Фомін, Ф. Дубянський, М. Яхонтов.
У 80-і роки Д. Бортнянський став членам петербурзького «Нового музичного товариства», відвідував його концерти, диспути, спілкування з музикантами. Серед них були виконавці-інструменталісти Пальшау, Гесслер, Ярновик, Комасіно, історик музики М. Гютрі, актор І. Дмитревський та ін.
У 1802 році було засновано «Філармонічне товариство»1, що організовувало концерти2, в яких брала участь і Придворна капела; вона виконувала, зокрема, й твори Бортнянського.
Зрозуміло, що всі кантати, присвячені конкретним подіям чи особам, повинні були носити офіційний характер, якого вимагав цей жанр ще у другій половині XVIII століття. Г. Державін, з ім’ям якого пов’язаний цілий ряд кантат Бортнянського, суворо дотримувався цих традицій, ратуючи за величний і урочистий характер творів. Однак він був схильний також до ліризму, простоти мови, впроваджував чергування речитативів і самої «пісні». Ці нові риси відповідали духові часу, ми виявляємо їх і в хорових концертах Бортнянського.
___________________