жанру в Росії. За фактурою і викладом матеріалу вони також нагадували моцартівські. І це зрозуміло, адже обидва композитори засвоювали одні й ті самі правила італійського оперного й інструментального мистецтва 70-х років. Бортнянський у Росії, а Моцарт в Австрії, кожний по-своєму відчував у своїй творчості вплив італійської інструментальної музики. Про це свідчить супровід до перших творів Бортнянського «Ave Maria» та «Salve Regina». Цікаво, що останній зберігався один час в архіві М. Римського-Корсакова, що підтверджують позначки на полях рукопису.
Інструментальні ансамблі Бортнянського – як правило, тричастинні за формою – характеризуються гармонічною ясністю та м’якістю фактури, терцовістю і секстовістю верхніх голосів, квадратністю побудов, які завершувалися типовим для класичного музичного мистецтва XVIII ст. автентичним кадансом (11).