|
|
|
|
1) піднебінно-зубної;
2) піднебінно-задньої;
3) задньоглоткової;
4) гортанної;
5) кістково-лицьової (маска);
6) внутрішньотрахейної;
7)грудної клітини;
8) черевно-діафрагмової;
9) нижньочеревної.
Вони складають своєрідну «клавіатуру» відчуттів, яка в поєднанні з різними видами слуху (звуковисотний, тембровий, ритмічний і т.д.), дає можливість співаку керувати процесом фонації.
Найбільш чіткими і тому важливими для співацького процесу є відчуття в зонах:
(1) – «опора звучання»;
(5) – «маска»; (2), (8) та (9) – «опора дихання».
Дефініцію вокально-тілесної схеми запропонував А. Сулерак (1955), хоча її наукове обґрунтування і докладний опис зроблений без назви Р. Юссоном в 1952 році.