Цю особливість спостерігаємо і в інших епізодах опери. Характерний, наприклад, низхідний ритмічний, народного плану танцювально-пісенний зворот з верхньої тоніки до нижньої в головній темі оркестрового вступу й хору з четвертої сцени другої дії (3).

Тема оркестрового вступу і хору з четвертої сцени другої дії опреи Алкід
Цікаво, що ця тема ніби передбачила інтонаційно й ритмічно близьку їй арію Карася з опери С. Гулака-Артемовського «Запорожець за Дунаєм».

Інструментальна тема з тієї ж сцени за ритмо-інтонаційним складом також нагадує український козачок (4).

Інструментальна тема з четвертої сцени другої дії опреи Алкід

Можна також вказати на спільність у ладовому, інтонаційному й ритмічному відношеннях початкової теми хору з четвертої сцени першої дії з українською народною піснею «Тихий Дунай» (5).

Початкова тема хору з четвертої сцени першої дії опреи Алкід

37

Д.С. Бортнянський (головна)

Лічильники

Яндекс.Метрика

Украина онлайн Каталог сайтов «ua24.biz» Белый каталог сайтов каталог сайтов ukraina.net.ua - каталог сайтов Украины Каталог сайтів України Безкоштовний каталог сайтів