Постановка опери Бортнянського в Болоньї дає підстави говорити про популярність композитора в місцевих музичних колах, які, на відміну від венеціанських, були менш розпещені звичайною «вуличною музикою» й більше прилучені до мистецтва. Серед театрів особливо виділявся тоді Teatro Communale. Популярними були і відвідування публікою готичної церкви св. Петронія, де на щорічних святах виступали співаки-професіонали.
В той час у Болоньї працювали церковний композитор та органіст Анджело Антоніо Каролі, Джованні Андреа Каліста Цанотті (учень Мартіні), композитор Антоніо Маццоні1, скрипаль Джованні Пьянтаніда2 та оперний співак Карло Броскі (Фіранеллі).
Філармонічна академія в Болоньї, заснована ще в 1666 році, відкривала свої двері лише найвидатнішим.
Цей заклад мав свій статут, його президент вибирався тільки на рік, а членами-академіками ставали ті, хто витримував найскладніший екзамен. Достойні імена вписувалися в число знаменитостей. Серед них знаходимо імена наших вітчизняних композиторів – М. Березовського, П. Скокова, Є. Фоміна. Про Бортнянського спогадів не зберіглося. Сьогодні важко сказати, чи Бортнянський ставив собі за мету складати іспит на звання академіка, але в усякому разі це питання заслуговує на увагу дослідників.
У невеликому залі церкви San Jacomo знаходиться й понині галерея портретів болонських академіків. Одним з художників, які працювали над ними, був Д. Рейнольде, який написав і портрет Ч. Берні. Не виключено, що саме він малював і інших музикантів 60-70-х років, які приїжджали до Болоньї. А то були роки, коли там бували М. Березовський і Д. Бортнянський. Особливий інтерес представив би портрет М. Березовського, чия зовнішність нам зовсім незнайома. В Болонському театрі з успіхом пройшла його опера «Демофонт». Можливо, в бібліотеці цієї церкви зберігаються цікаві книжки й манускрипти минулих років.
Мистецтво Італії розширило кругозір Д. Бортнянського. Молодий композитор став справжнім професіоналом.
___________________